ΣΧΟΛΙΚΟ
ΕΤΟΣ:
2015-2016

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΤΗ

Ενημέρωση για το πρόγραμμα

18 Μαρτίου 2013

Αγαπητοί γονείς,

βρισκόμαστε σε μια πολύ δημιουργική φάση της παιδαγωγικής διαδικασίας στο σχολειό της Φύσης και συνεχώς προσθέτουμε στο πρόγραμμα δράσεις, που θεωρούμε ότι βοηθούν τα παιδιά, να φτάσουν στόχους που θέσαμε σαν σχολείο και σαν παιδαγωγική ομάδα και που είναι η ανάπτυξή τους σε γνωστικούς τομείς όπως η γλώσσα (γραπτός και προφορικός λόγος), τα μαθηματικά, τα εικαστικά, το θεατρικό παιχνίδι, οι φυσικές επιστήμες, η ψυχοκίνηση.  Συγχρόνως δουλεύουμε το πρόγραμμα των  αξιών και διασφαλίζουμε την εκ/ση των παιδιών στη συνεργατική μάθηση, που για εμάς εδώ, είναι απαραίτητο εφόδιο για τον πολιτισμό που φανερώνεται και όπου θα θεωρούνται προσόντα οι αξίες και η εδραίωση του εμείς αντί του εγώ.

Χρησιμοποιούμε επίσης τη διερεύνηση, ως μέθοδο διδασκαλίας και την εμβάνθυση, ως τρόπο να φτάσουν τα παιδιά στην καρδιά της γνώσης, που έχει να κάνει με την ουσία των πραγμάτων ( το τι και το γιατί ) και με τη σύνδεση των γνώσεων, γιατί τότε μόνο προκύπτει μάθηση.

Δεν ξεχνάμε βέβαια, ότι το παιχνίδι είναι το κυρίαρχο μέσο για να δουλέψεις με παιδιά και έτσι προσπαθούμε να είναι όλα αυτά μέσα από σενάρια και φαντασιακά στοιχεία, έτσι ώστε να εξασφαλίσουμε το ενδιαφέρον τους, χρησιμοποιώντας και αναπτύσσοντας ένα σημαντικό στοιχείο της παιδικής ηλικίας που είναι η φαντασία.

Στο καθημερινό πρόγραμμα υπάρχει πάντα και η ψυχοκίνηση και το πρόγραμμα του κ.Τηλέμαχου για να διοχετεύουν τα παιδιά  και εκεί την ενέργειά τους και τη φαντασία τους. Επίσης όταν το επιτρέπει ο καιρός τρέχουμε και κάνουμε διάφορα στην αυλή μας.

Ο βαθύτερος όμως  στόχος μας για τα παιδιά, για να έχουν μια πραγματική καλή ζωή, είναι να τα εκπαιδεύσουμε στη συνειδητοποίηση, ότι έχουμε δυνατότητα επιλογής στη ζωή μας και αφού υπάρχει αυτό, ας μάθουμε να επιλέγουμε θετικά για τον εαυτό μας («είμαστε οι επιλογές μας» μάνατζερ Γιάννης Καλογεράκης.)

Αυτό για να το πετύχουμε χρειάζεται να ανακαλύψουμε, ποιοι πραγματικά είμαστε και τι θέλουμε από τη ζωή μας, ο καθένας προσωπικά και όχι τι μας έχουν περάσει οι άλλοι, ως δικό μας στόχο και θέλω (οικογένεια στενή και ευρύτερη, σχολείο κ.α). Βέβαια αυτή η διαπίστωση για τα παιδιά αυτής της ηλικίας δεν ισχύει ακόμα, ωστόσο αν αυτά καταλάβουν από νωρίς ότι έχουν ελευθερία στην επιλογή, θα καταφέρουν να είναι συνειδητοποιημένα  και  θα αξιοποιήσουν τα ταλέντα και τις δεξιότητες τους πρός όφελος τους. Επίσης  θα μάθουν να ζούνε στο εδώ και στο τώρα και σε αυτή την κατάσταση υπάρχει πολύ χαρά και καθόλου φόβος ή αν μας ξενίζει το καθόλου φόβος ας χρησιμοποιήσουμε το ότι θα ελέγχουν τον  φόβο τους.

Έτσι βάλαμε μαθήματα γιόγκα με τη Χαρά Βασιλείου για τα νήπια, καθώς δε μπορεί να κάνει με μικρότερα, για να μάθουν λίγο σε κινήσεις που έχουν να κάνουν με μια εσωτερικότητα που την προσφέρει η γιόγκα και με μια αναζήτηση δραστηριότητας που στοχεύει σε στάσεις και κινήσεις που συνδυάζουν σώμα και ψυχή. Η Χαρά είναι εξαιρετική σε αυτό που κάνει,  καθώς συνδυάζει τη φιλοσοφία που έχει σπουδάσει με την εκπαίδευση στη γιόγκα.

Προσθέσαμε στο πρόγραμμά μας και μια συνεργασία με την  ψυχολόγο Πελαγία Μαρτιμιανάκη από το team του παιδοψυχιάτρου Τιμόθεου Σάββα που είναι και διευθυντής στο Κέντρο Παιδοψυχικής Υγιεινής Θεσσαλονίκης (ΚΕ.Π.Υ.Θ) του ΙΚΑ και που είναι από τους πλέον  γνωστούς στο χώρο του για την επιτυχή έκβαση των περιστατικών που αναλαμβάνει.

Θα γίνεται παρατήρηση του εκπ/κού προγράμματος των κάτω κυρίως τμημάτων, από την Πελαγία και μετά θα ακολουθεί συνάντηση με τους δασκάλους για μια ανατροφοδότηση  σχετικά με το τι πάει καλά ή σε τι χρειάζεται άλλος χειρισμός, στο θέμα σχέσεων παιδιών μεταξύ τους(δυναμική ομάδας), παιδιών και εκπ/κού, παιδιών και προγράμματος. Αυτό το τελευταίο όχι ως προς το περιεχόμενο, αλλά ως προς τη διαχείρισή του.

Μία άλλη αλλαγή που κάναμε στο πρόγραμμα, είναι η ανάμιξη των «κάτω»τμημάτων, καθώς για εμάς εδώ, μετά από τόσα χρόνια εμπειρίας στα παιδαγωγικά, είναι πολύ γνωστό ότι η μίξη ηλικιών είναι βοηθητική στη μαθησιακή διαδικασία, καθώς οι μικροί μαθαίνουν από τους μέγάλους αλλά και οι  μεγάλοι τα κατανούν καλύτερα, όταν κληθούν να τα εξηγήσουν(“μέθοδος σκαλωσιάs»Vygotsky). Ήδη οι δάσκαλοι παρατήρησαν διαφορές όχι μόνο στα προνήπια αλλά και στα νήπια. Θα δουλέψουμε έτσι  για ένα μήνα και μετά θα δούμε  πως θα συνεχίσει. Επίσης έτσι τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να «πάρουν» πράγματα και από έναν άλλο δάσκαλο.

Αν αναλογιστείτε ότι όλο αυτό το περιεχόμενο πρέπει να χωρέσει στο πρωϊνό ωράριο από τις 9.30π.μ. μέχρι τις 12.30μ.μ.που ξεκινάει η διαδικασία του μεσημεριανού φαγητού, θα καταλάβετε την αγωνία μας και γιατί θέλουμε τα παιδιά να είναι στην ώρα τους στο σχολείο. Έτσι θεωρούμε ότι αυτά που τα φέρνετε εσείς με το αυτοκίνητό σας, θα πρέπει το αργότερο 9 π.μ. να είναι στο σχολείο για να προλαβαίνουν και το «πρωϊνό», που κρατάει μέχρι τις 9.30π.μ. Επίσης καλό θα ήταν  τα παιδιά που έρχονται με σχολικά  στις 9.30π.μ.να έχουν πάρει πρωϊνό στο σπίτι τους, για να ξεκινάμε το πρόγραμμα αμέσως και να μη χάνουμε χρόνο. Αυτό είναι το καλύτερο για όλους και για τα παιδιά και για το πρόγραμμα.

Συνεχίζουμε με ορμή, με γνώση και με πάθος,καθώς και μετά από την κουβέντα που είχα  με τον Τιμόθεο Σάββα για το τι θέλω και σκέφτομαι για το σχολείο και τα παιδιά γυρνάει και μου λέει: «..μα εσύ τα θέλεις όλα..». Ναι για τα παιδιά και για το έργο που έχουμε αναλάβει τα θέλουμε όλα...

                                        Με εκτίμηση Βέτα Γεωργιάδου 

 
 

sitemap

2o χλμ Τριλόφου - Επανωμής
Τ.Θ. 1827, 57500 Επανωμή
Τ.: 23920 64370
F.: 23920 64909
Κ.: 6973 744967
sxoleiotisfysis@gmail.com

Join us on

 

 
© 2012 ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ | design by: VISSARION | developed by: VP