ΣΧΟΛΙΚΟ
ΕΤΟΣ:
2015-2016

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΤΗ

Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΣΤΗΝ ΟΜΑΛΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΜΙΚΡΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

18 Μαρτίου 2013
03.jpg 02.jpg 01.jpg  

Έγινε τη Δευτέρα 4/3/2013 και ώρα 6μ.μ. στο χώρο του σχολείου μας, βιωματικό σεμινάριο με την Αγγελική Τσαπακίδου, η οποία είναι καθηγήτρια της Παιδαγωγικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Δυτικής Μακεδονίας και είναι συγγραφέας του βιβλίου με θέμα «Κινητικές δεξιότητες». Το θέμα ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον καθώς η συμβολή της  κίνησης στην ανάπτυξη του μικρού παιδιού είναι μεγάλη και αναγκαία προϋπόθεση για την ομαλή εξέλιξή του.

Σε μια χώρα, που είναι από τη γεωγραφία και το κλίμα της,  προνομιούχα  είναι κρίμα να έχουμε παιδιά, που δεν γνωρίζουν  το σώμα τους και αδυνατούν να ελέγξουν την κίνησή τους. Και αυτό από μόνο του είναι αναπηρία.  

Προσωπικά συνειδητοποίησα πριν χρόνια, όταν εγώ δούλευα σε νηπιαγωγείο ότι η κατάσταση αρχίζει και γίνεται ανησυχητική έως και τραγική, όταν έβλεπα παιδιά-νήπια πια, να σκοντάφτουν σε ίσιο δρόμο και να μη μπορούν να συντονιστούν με το χώρο.

 Και αναρωτιόμουνα πως είναι δυνατό να μην έχουν καμία ευκολία στην κίνηση . Η απάντηση είναι ότι από την υπερπροστασία και την υπερβολική «φροντίδα», τα παιδιά δεν εκτίθονται σε καταστάσεις κίνησης με αποτέλεσμα να μην μπορούν να τρέξουν ελεύθερα και όχι σφιγμένα με κολλημένα τα πόδια, να μη μπορούν να πηδήξουν ένα χαμηλό εμπόδιο και αυτό από μόνο του σημαίνει έλλειψη εμπιστοσύνης στον εαυτό του, να μη μπορούν να ανεβοκατεβαίνουν σκάλες με ασφάλεια, να μη μπορούν να ελέγχουν το χώρο γύρω τους, να προσανατολίζονται κ.α.

Όλες οι κινητικές εμπειρίες μεταφράζονται σε νοητικές διεργασίες και αναπτύσσουν διάφορα κέντρα στον εγκέφαλο του παιδιού όπως αυτό των μαθηματικών,της γλώσσας κ.α. Ο άνθρωπος είναι πλασμένος να μαθαίνει μέσα από την κίνηση και τη μίμηση και αυτά είναι χρήσιμα εργαλεία για εμάς τους γονείς και εκπαιδευτικούς, αλλά και είναι κυρίως προϋπόθεση για την αρμονική συνύπαρξη ψυχής και σώματος. «Η κίνηση είναι μια από τις ανθρώπινες γλώσσες και σαν τέτοια πρέπει να την κατέχουμε συνειδητά. Πρέπει να αναζητούμε την πραγματική της δομή και τη χορεολογική τάξη που τη διέπει και που την καθιστά διηθητή, γεμάτη νόημα και κατανοητή.» Συγκεκριμένα, η κινητική δημιουργική έκφραση αποτελεί για τα παιδιά μια από τις μεγαλύτερες πηγές απελευθέρωσης ενέργειας, καθώς καλύπτουν την ανάγκη που αισθάνονται για να εξερευνήσουν τον κόσμο γύρω τους και θέτουν τις βάσεις για την ανάπτυξη πιο αφηρημένων ιδεών και σύνθετων δεξιοτήτων (Μπουρνέλλη, 2002).

Με τιμή και επίγνωση της σοβαρότητας του θέματος Βέτα Γεωργιάδου

 
 

sitemap

2o χλμ Τριλόφου - Επανωμής
Τ.Θ. 1827, 57500 Επανωμή
Τ.: 23920 64370
F.: 23920 64909
Κ.: 6973 744967
sxoleiotisfysis@gmail.com

Join us on

 

 
© 2012 ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ | design by: VISSARION | developed by: VP