ΣΧΟΛΙΚΟ
ΕΤΟΣ:
2015-2016

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΤΗ

"Αν το έκανε άνθρωπος
μπορώ και εγώ"

26 Μαρτίου 2014
03.jpg 02.jpg 01.jpg  

Αυτή ήταν η απάντηση ενός μαθητή στο δάσκάλο του, ο οποίος δάσκαλος ήθελε να τον προειδοποιήσει, ότι ήταν πολύ δύσκολο αυτό που σκέφτηκε να κάνει (ο δάσκαλος ήταν ο Νίκος Αρχοντής, βιολιστής και πατέρας του μαθητή μας Αλέξανδρου).

Αυτή η κουβέντα ήταν η αφορμή για να ανοίξει μια συζήτηση με τη Νίτσα και το Νίκο Κωνσταντινίδη,το Σαββατοκύριακο, για το πως μπαίνεις στη διαδικασία να προσπαθήσεις για πράγματα που εξαρχής φαντάζουν δύσκολα έως αδύνατα.

Η Νίτσα και ο Νίκος είναι ένα ζευγάρι, που εμείς σαν σχολειό το επισκεπτόμαστε τακτικά από πέρισυ (διαβάστε σχετικά, στην ανάρτηση της δραματοθεραπεύτριας μας Κατερίνας Χλωροκώστα http://kapaworld.blogspot.gr/2012/11/blog-post_7.html). Το ζευγάρι αυτό, εδώ και είκοσι πέντε περίπου χρόνια, φιλοξενούν παιδιά με παραβατικές συμπεριφορές από ιδρύματα κυρίως της Γερμανίας, που σαν χώρα, έχει καθιερώσει την ένταξη αυτών των παιδιών σε οικογένειες που είναι εκπαιδευμένες για να λειτουργούν θεραπευτικά. Το σπίτι τους το διάλεξαν να είναι δίπλα στο δάσος, μέσα στη φύση, γιατί και αυτή συμβάλλει στον επαναπροσδιορισμό των ανθρώπων.
Τώρα μένουν μαζί τους τέσσερα παιδιά. Ο Δημήτρης 14 χρ (6 χρόνια μαζί τους) και ο Φώτης 12χρ (3 χρόνια) που ήρθαν από την Αθήνα, ο Ματίας 13χρ από την Αυστρία και ο Φίλιπ 14χρ. (1 χρόνο) από τη Γερμανία.

Είναι πολύ δύσκολο να ζεις με τέσσερα παιδιά που έρχονται από διαφορετικά περιβάλλοντα, τα οποία κουβαλάνε δύσκολες και τραυματικές εμπειρίες από τη σύντομη μέχρι τώρα ζωή τους και είναι θαυμαστό το έργο του ζευγαριού, γιατί έχουν πολύ αγάπη για τα παιδιά και πολύ υπομονή για να τους δώσουν ό,τι χρειάζεται να πάρουν.

Και οι δυο τους έχουν μια πολύ καθαρή ματιά για το τι είναι το κάθε παιδί, ποια είναι τα δυνατά του σημεία, οι κλίσεις, τα ενδιαφέροντά του, με τα οποία δουλεύουν και τι χρειάζεται να αλλάξουν και μιλάνε με πολύ αγάπη και κατανόηση για τον καθένα. "..Ο Δημητράκης, μας έλεγε ο Νίκος, έχει πολύ καθαρό πυρήνα, θέλει το δίκαιο, παρόλο που η ζωή του φέρθηκε πολύ άδικα και απάνθρωπα..." Και για τον καθένα έχει να πει διαφορετικά πράγματα εστιάζοντας πάντα στο καλό. Είναι η πατρική φιγούρα που τους έλειψε και γιαυτό βλέπεις το Δημήτρη να ΄ναι συνεχώς γύρω του να τον αγκαλιάζει και να τον πειράζει.

Τα παιδιά είναι σε μια συνεχή διαπραγμάτευση μαζί τους και αυτοί προσπαθούν να τηρήσουν τα όρια που τους έχουν βάλει, καθώς αυτά είναι που θα τους βοηθήσουν να ενταχθούν ομαλά στη ζωή. Ήταν π.χ. η σειρά του Φώτη να πλένει τα πιάτα το Σάββατο βράδυ, ενώ οι άλλοι ήταν στην τηλεόραση και αυτός έκλαιγε και μετρούσε τα πιάτα, καθώς είχε πιο πολλά να πλένει αφού ήμασταν και εμείς. Την Κυριακή ο Δημήτρης γυρόφερνε το Νίκο, για να τον αφήσει να κατέβει μαζί μας πιο νωρίς από τους άλλους στο χωριό για την Κυριακάτικη βόλτα.

Είναι πολλές οι δυσκολίες που συναντάνε και στα σχολεία και στην κοινωνία και βλέπεις την αγωνία και των δύο, που ψάχνουν τρόπους να ευαισθητοποιήσουν τον κόσμο ώστε να ενεργοποιηθεί όχι μόνο για τα παιδιά αλλά και για να γίνουν πράγματα στο νησί, έτσι ώστε να αλλάξει η ποιότητα της ζωής τους εκεί.

 
 

sitemap

2o χλμ Τριλόφου - Επανωμής
Τ.Θ. 1827, 57500 Επανωμή
Τ.: 23920 64370
F.: 23920 64909
Κ.: 6973 744967
sxoleiotisfysis@gmail.com

Join us on

 

 
© 2012 ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ | design by: VISSARION | developed by: VP